Doelgroep: Onderbouw
Opdracht:
De kinderen worden in groepjes van 3 verdeeld.
Dan krijgen ze per groepje een land aangewezen en een bepaald geluid dat ze moeten maken met het instrument wat ze krijgen.
Wanneer dan hun land wordt genoemd door de juf of meester moeten zij het geluid maken met hun instrument.
Voorbeeld: Een groepje kinderen zijn 'Engeland' en krijgen een trommel.
Een ander groepje 'Frankrijk' en krijgen een fluit.
Weer een ander groepje 'Spanje' en krijgen een sambabal.
Enzovoort.
Dan begint de juf met 1 voor 1 rustig opnoemen.
Wanneer dit goed gaat kan de juf steeds sneller achter elkaar de landen noemen.
En misschien zelfs wel eerst alle landen noemen, en de kinderen daarna pas de volgorde laten spelen, dit kan alleen wanneer de andere opgave te gemakkelijk is voor de kinderen.
De kinderen worden in groepjes van 3 verdeeld.
Dan krijgen ze per groepje een land aangewezen en een bepaald geluid dat ze moeten maken met het instrument wat ze krijgen.
Wanneer dan hun land wordt genoemd door de juf of meester moeten zij het geluid maken met hun instrument.
Voorbeeld: Een groepje kinderen zijn 'Engeland' en krijgen een trommel.
Een ander groepje 'Frankrijk' en krijgen een fluit.
Weer een ander groepje 'Spanje' en krijgen een sambabal.
Enzovoort.
Dan begint de juf met 1 voor 1 rustig opnoemen.
Wanneer dit goed gaat kan de juf steeds sneller achter elkaar de landen noemen.
En misschien zelfs wel eerst alle landen noemen, en de kinderen daarna pas de volgorde laten spelen, dit kan alleen wanneer de andere opgave te gemakkelijk is voor de kinderen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten