donderdag 26 april 2012

Beeldende vorming Lesopzet

Beeldende Opdracht:
Je gaat op reis naar een land. Hier heb je een vervoersmiddel voor nodig. Dit moet aan 3 kenmerken voldoen. Drie verschillende constructies. Gebruik van restafval. Er moet te zien zijn of naar een koud land gaat of warm land. Dit mag niet via vlaggen van een land. Met verschillende constructies. Dus lijm, sateprikkers, knijpers, lijmpistool, touw, ijzerdraad enzovoort.


Receptieve fase:

Beelden laten zien van vervoersmiddelen, koude en warme landen. Deze beelden beschouwen en bespreken.


Productieve fase:

De kinderen gaan aan de slag met hun vervoersmiddel maken. Met de 3 kenmerken.

 
Reflectieve fase:

De kinderen gaan elkaars werk beschouwen en bespreken. Of het aan de opdracht heeft voldaan.


Ontwikkelingsfase: Ambachtelijk

De kinderen zitten in de ambachtelijke fase, de kinderen nemen alles nog heel letterlijk. Alles moet dus heel realistisch zijn. Zo zullen de kinderen hun vervoersmiddel ook produceren.
 
Lesopzet
Introductie:
De leerlingen hebben restafval meegenomen.
In de klas liggen verschillende materialen voor de constructie.
Ice Age en Madagascar
 
 
 
 
Kern:
Je gaat op reis naar een land. Hier heb je een vervoersmiddel voor nodig. Dit moet aan 3 kenmerken voldoen. Drie verschillende constructies. Gebruik van restafval. Er moet te zien zijn of naar een koud land gaat of warm land. Dit mag niet via vlaggen van een land. Met verschillende constructies. Dus lijm, sateprikkers, knijpers, lijmpistool, touw, ijzerdraad enzovoort.

Afsluiten:
De kinderen gaan elkaars werk beschouwen en bespreken. Of het aan de opdracht heeft voldaan. En ook of het aan de kenmerken heeft voldaan. De constructies bespreken waar de leerlingen gebruik van hebben gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten