Beeldende
Opdracht:
Je gaat op reis naar
een land. Hier heb je een vervoersmiddel voor nodig. Dit moet aan 3 kenmerken
voldoen. Drie verschillende constructies. Gebruik van restafval. Er moet te zien
zijn of naar een koud land gaat of warm land. Dit mag niet via vlaggen van een
land. Met verschillende constructies. Dus lijm, sateprikkers, knijpers,
lijmpistool, touw, ijzerdraad enzovoort.Receptieve fase:
Beelden laten zien
van vervoersmiddelen, koude en warme landen. Deze beelden beschouwen en
bespreken.
Productieve fase:
De kinderen gaan aan
de slag met hun vervoersmiddel maken. Met de 3 kenmerken.
De kinderen gaan
elkaars werk beschouwen en bespreken. Of het aan de opdracht heeft
voldaan.
Ontwikkelingsfase: Ambachtelijk
De kinderen zitten in
de ambachtelijke fase, de kinderen nemen alles nog heel letterlijk. Alles moet
dus heel realistisch zijn. Zo zullen de kinderen hun vervoersmiddel ook
produceren.
Lesopzet
Introductie:
De leerlingen hebben restafval meegenomen.
In de klas liggen verschillende materialen voor de constructie.
Ice Age en Madagascar
Kern:
Je gaat op reis naar een land. Hier heb je een vervoersmiddel voor nodig. Dit moet aan 3 kenmerken voldoen. Drie verschillende constructies. Gebruik van restafval. Er moet te zien zijn of naar een koud land gaat of warm land. Dit mag niet via vlaggen van een land. Met verschillende constructies. Dus lijm, sateprikkers, knijpers, lijmpistool, touw, ijzerdraad enzovoort.
Afsluiten:
De kinderen gaan elkaars werk beschouwen en bespreken. Of het aan de opdracht heeft voldaan. En ook of het aan de kenmerken heeft voldaan. De constructies bespreken waar de leerlingen gebruik van hebben gemaakt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten